Friday, February 3, 2012

yang kan terjadi tetap terjadi

bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum

alhamdulillah, akhirnya saya berjaya menempuhi seminggu lalu yang penuh dengan bebanan emosi dan kecelaruan perasaan. walaupun masih ada yang kurang jelas dan perlu diperbetulkan, saya dapat rasakan yang saya masih punyai kekuatan.
terima kasih kepada kawan-kawan, terima kasih kerana sudi mendengar, terima kasih kerana sentiasa ada untuk saya.

tanpa saya sedar, saya telah melukakan hati ramai orang.
mengguris nurani insan-insan tersayang, sehingga terhambur kata-kata perit yang amat pedih untuk saya dengar untuk ke sekian kalinya.
tapi saya harus kuat untuk menghadapinya.
seakan ada yang tidak kena tentang apa yang telah berlaku.
kelihatan seperti sebuah ceritera hidup yang disusun kemas plotnya, yang dirancang jalan ceritanya.
terasa seperti dianiaya, tapi tidak mengapa.

sampai saat ini, saya sentiasa mengingatkan diri, bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.
dan saya menganggap pasti ada hikmah yang menanti.
tidak dapat lari dari bayang-bayang rasa terkilan yang teramat sangat, namun apalah daya saya untuk menuduh mereka yang belum tentu pasti kebenarannya.

saya hanya mampu berdoa.
berdoa untuk terus kuat menghadapi liku-liku hidup mendatang.
berdoa untuk jadi yang lebih baik dari dulu.
berdoa untuk menerima segala yang pahit.

2012 harus menjadi yang terbaik.
sudah tidak boleh main-main macam dulu-dulu.
kena buktikan saya boleh berjaya.
perlu lebih fokus untuk praktikum terakhir.
tidak mengapalah jika tidak mampu menjadi yang terbaik, asalkan lebih baik dari dulu.
InsyaAllah.

p/s: tindakan yang salah itu kadangkala mampu memberikan kebahagiaan dan kebaikan - harus memohon maaf dari seseorang

0 comments:

Post a Comment