Monday, October 26, 2009

rock climbing | nyawa di hujung batu

sabtu lepas, cik wai telah mencuba satu lagi cbg rekreasi iaitu rock climbing..mmg rock abis..hahaha...ini adelah kali prtama aku mncuba...dah lama teringin nak wat so bila atin gave me a call that evening, i just say yes..there were five of us (me myself, atin, zul kapan, che pidah n solehan)..kat sana ade apai, nurul n herney montoya yg kelihatan separuh puas krna tlh berjy melakukan aksi2 memanjat...kecuali si montoya tu tgah buat muka excited smbil pegang harness sbb tgah tunggu turn nak buat..smpai2 jer terus excited (sbb sbnrnyer xpenah pon smpai gua kelam~ahaks)...

sbnrnyer aku xder laa confident mane, memandangkan berat badan aku nie yg agak blh thn mantapnyer..haha...perasan sial...tapi why not i give a try, rite..at least dpt rs what is rock climbing...at the moment, smpai jugak laa kat tgh, pastu dah xnmpak step..so aku decide untuk turun jer...maka abg spek yg jg kat bwh pun dok tersengih2 spti kerang yg setengah busuk..

tgok apai dgn hannan buat yg batu kat sebelah tu mcm sng jer...jadik aku pon sedikit sangap laa nak try..pnjat punyer pnjat, xdan smpai setengah, sedar2 kepala dah kat bawah..hah! sudah?ape yg terjadik kpd daku?jeng..jeng..jeng..aku tergelincir ropanya..berputar badan, terhempas dada kat batu..tuhan sj yg tau perasaan aku waktu tu...aku rilek lagi, sbb ingtkan tali yg dicangkuk pd sit harness kat pinggang...jadik insyaALLAH aku xmungkin terhempas kat tanah...smpai terlucut kasut dibuatnyer...cuak suma org...dgn xpakai helmetnye...kalo laa kepala aku cedera, sapo nak menjawabnyer haa..adeh...dugaan betul...

tapi ape2pon aku xder laa smpai trauma..walopon 1st experiance dah mcm tu...lepas nie kalo ader peluang, i'll try again...tp risau jugak nie..kena p buat medical checkup, sbb dada terhmpas...nsib baik xterkluar paru2 aku...


p/s : safety first laen kali...

0 comments:

Post a Comment