Monday, September 5, 2011

bila tiba hari raya..




wewitt awek cun model hari raya 2011
sama pulak kaler dengan langsir belakang tu
agaga~
langsing habis...ni laa berkat usaha berpuasa selama sebulan kurang 7 hari haha
hari nie dah masuk 7 Syawal, tapi kenapa laa rasa mcm dah hilang mood raya haa
dah besaq, raya sikit2 sudah laa haih~
rasanya masih belum terlambat sgt kot nak ucapkan selamat hari raya untuk semua
maaf zahir dan batin kot2 ada yg terlanjur kata ka, terlanjur laen ka tett~
macam jugak mood raya, bila dah besaq nie kewangan masa raya pun dah tergugat
sorry na anak2 sedara, aunty xdak gaji lagi nak bagi duit raya kat hampa
tunggu lagi 2 tahun, sapa baik dengan aku duit raya tebal
jangan jadi mata duitan mcm aku haha
haih teruk sungguh mak sedara nieh


nie sebahagian dari keluarga yang beraya kat rumah toknab merangkap rumah aku jugak kat kepala batas nun
aunties, uncle, cousins, niecee and nephews
tahun nie pakteh xdapat balik beraya sama2 sebab tak sihat
sedih xboleh nak gaduh2 manja dengan cici hukhukhuk
xpo lah nant kak ru pi ipoh yeay~

haa proudly present....
jeng jeng jeng (sound effect claps mcm dalam slaid powerpoint)
nie spupu aku, zuhairi
hensem dah laa nie
dulu kecik2 belemoih mcm ngan pa lagi
xsangka besaq2 hensem no
besa laa genetik sama = genetik 'SEGAK'

*SEGAK is suitable to be used for male or female for Kedahan.TQ.


okay nie pulak mak aku
muka mcm penyayang kan tapi bila dia marah boleh retak mozek dowh
ok hiperbola sangat tu
huh~ buktinya aku dah kena marah masa malam raya sebab sibuk nak buat ala2 buffet untuk hidang makanan masa raya nanti
pendek kata setiap hari raya aku mesti kena marah haha
penat dowh nak buat hidang2..yang nak mengangkat makanannya sudah tentulah aku kan
jadik cadangan aku untuk buat buffet masa raya tu sebenarnya adalah untuk mengelakkan aku jadi mangsa menghidang makanan kat tetamu yang datang
penat tu sebenarnya dicampur dengn malas.ok itu lah yang betulnya.
dah kalau yang sekali datang tu sampai 4, 5 family habeh kaum kerabat beliau nak diangkutnya, mana tak lembik tangan nak mengangkat
makanan pulak bukan sejenis
banyak bonar yg dimasaknyo
ketupat, nasi himpit, kuah kacang, soto, rendang
rendang pulak hado ayam hado daging
choii~

tu tu yang tudung putih tu tok aku, tok nab
yang hensem tu pakcik aku, yang belakang tu maktam, makchaq n mama

ok itu sahajalah serba sedikit serba tak kena ceritera hari raya 2011
sekian

*p/s : bila nak puasa penuh hoi...~

0 comments:

Post a Comment